Slavenību biznessmeņi

Mūsdienās slavenības statusu var iegūt pat biznesa līderi un tie, kuriem izdodas nopelnīt daudz naudas, jo tādi personāži, kā Bils Geits, kurš ir pasaules bagātākais cilvēks vai arī Elons Musks, kurš ir spējis iegūt slavenības statusu veidojot ļoti inovatīvas kompānijas var šo savu slavenības statusu izmantot, lai radītu jaunus biznesus un iegūtu aizvien vairāk līdzekļus. Jau agrākos laikos pasaules bagātākie cilvēki, tādi, kā Džons Rokfellers, un Endrū Karnegijs bija ļoti populāri un ieguva plašu popularitāti cilvēku acīs tieši savu sapelnīto līdzekļu dēļ. Un, kā jau tas vienmēr ir ar slaveniem cilvēkiem, tad arī šiem industriju līderiem bija diezgan daudz kritiķu ne tikai sekotāju un tāpēc arī tad viņiem izdevās iegūt tik lielu publikas uzmanību. Pamatā jau visi biznesmeņi pelna naudu, lai iegūtu varu, slavu un ietekmi un tā, kā slavenības statusa iegūšana tad arī nozīmē to, ka šiem cilvēkiem ir iespējams saņemt šo varu un atpazīstamību, tad tāpēc arī šie biznesmeņi sniedzas pēc šīs slavas.

Biznesā iegūt slavu var gan veicot kādu ļoti cilvēcei nozīmīgus atklājumus vai veidojot kādu ļoti labus produktus, jo, piemēram, reti kurš droši vien nezina, kas ir Stīvs Džobs, jeb viens no Apple kompānijas līdz-dibinātājiem. Un lūk, viņam ar savu biznesa kāri un produktu veidošanu arī izdevās iekarot ļoti daudzu cilvēku sirdis, un lai gan viņš pats vija visai nelaipns, tomēr viņa darbs runāja par viņu un mēs noteikti atcerēsimies vairāk tieši Apple produktus ne tikai pašu Stīvu.
Protams vēl viens veids, kā iegūt slavu ir arī vienkārši nopelnīt daudz naudu, jo tādi personāži, kā Karloss Slims un Varens Buffets, kas ir spējuši nopelnīt vairākus desmitus miljardu dolāru tad arī biznesa pasaulē tiek uzskatīti par leģendām un uz viņiem noskatās daudzi jaunie uzņēmēji, kas meklē informāciju par to, kā pareizi vajadzētu taisīt uzņēmumus, kam izdotos izdzīvot. Uzņēmējiem parasti galvenais mērķis ir tieši naudas veidošana, bet tāpēc, ka slava nostāda cilvēku arī citu morālo jautājumu priekšā, tad bieži vien slaveni biznesmeņi arī domā par saviem darbiniekiem un savu imidžu vairāk un nepielieto tik drastiskas metodes, kā viņi darīja pirms tam, pirms vēl nebija slaveni.
Slavenie biznesa cilvēki parasti uzturas arī citu slavenību sabiedrībā un tādā veidā iegūst gan jaunus kontaktus gan arī paplašina savu slavenību, ko tad pēc tam viņi varēs izmantot tālākā produktu pārdošanā. Ja mēs padomājam, par to pašu Stīvu Džobsu, tad viņš vienmēr runāja par savu Apple kompāniju un nav brīnums, ka Apple ir lielākā kompānija pasaulē, jo visi Stīva sekotāji tad arī kļuva par Apple klientiem un tālāk radot tīkla efektu arī viņu draugi sāka pirkt Apple produktus.

Manuprāt tas, ka biznesmeņi kļūst slaveni ir vajadzīgs kapitālisma sabiedrībā, jo visticamāk, ka šie cilvēki ar naudas pelnīšanu grib iegūt cieņu, slavu, varu un atpazīstamību un, ja veidojot labus produktus un pelnot naudu viņi to var panākt, tad kāpēc gan to nedarīt.